Hvis du oppdager en feil på et produkt du har kjøpt fra oss, eller hvis du har mottatt en feil levering, ber vi deg kontakte vår kundeservice på kundeservice@teknikmagasinet.no så snart som mulig for assistanse. For at vi skal kunne håndtere saken din effektivt, vennligst legg ved et bilde eller en kort video som viser feilen. Hvis slik dokumentasjon ikke blir sendt med i første omgang, vil vi måtte be om dette på et senere tidspunkt. I henhold til Forbrukertilsynets retningslinjer bør en reklamasjon alltid gjøres innen rimelig tid - helst innen fire uker fra feilen ble oppdaget.
Produkter som reklameres til Teknikmagasinet må ha produksjonsfeil eller ikke fungere som tiltenkt for at garantien skal gjelde, noe som er i 12 måneder fra produktet ble levert. Vennligst merk at skader som oppstår ved bruk, under montering eller normalt slitasje ikke dekkes av reklamasjonsretten.
Teknikmagasinet har rett til å først forsøke å utbedre feilen, dernest erstatte produktet med et nytt, og til slutt refundere kjøpesummen. Hvis vi trenger at det defekte produktet returneres til oss, vil vi tilby en forhåndsbetalt returseddel. Produkter skal ikke returneres før kontakt med vår kundeservice.
Reklamasjon gjelder kun for produkter kjøpt etter 2024-02-05 på Teknikmagasinet.no, og vi håndterer ikke reklamasjoner for produkter som er kjøpt i Teknikmagasinets tidligere butikker eller på Teknikmagasinet.no før 2024-02-05. Reklamasjoner på kjøp gjort før 2024-02-05 i butikk eller online henviser vi til produsenten av varen.
Hvis en tilbakebetaling er aktuell, vil denne skje via samme betalingsmåte som ble brukt ved kjøpet. Tidsrammen for tilbakebetalingen avhenger av betalingsmåten:
- Direktebetalinger: 1-5 virkedager etter at reklamasjonen er behandlet.
- Fakturabetaling: 1-5 virkedager etter at Klarna har justert eller slettet fakturaen. Hvis fakturaen allerede er betalt, vil beløpet bli tilbakebetalt innen samme tidsramme.
I Klarna-appen eller på deres nettsted kan du markere produktet som returnert for å pause fakturaen inntil vi har behandlet saken din. Klarna vil refundere beløpet etter at vi har behandlet reklamasjonen. For spørsmål om betalinger, kontakt Klarnas kundeservice direkte.
Av sikkerhetsmessige grunner, inkluder aldri kontoinformasjon i kommunikasjonen med oss.
For produkter fra Copter, bruk deres nettside for å reklamere i henhold til deres livstidsgaranti. For Whitestone-produkter, kontakt vår kundeservice med et bilde av skaden. Whitestone Dome Glass erstattes etter to installasjonsforsøk og mot et frakt- og håndteringsgebyr.
Q: Hva gjør jeg hvis jeg oppdager en feil på produktet mitt?
A: Kontakt oss med et bilde eller en video av feilen på kundeservice@teknikmagasinet.no.
Q: Hvor raskt må jeg reklamere et produkt?
A: Innen fire uker fra du oppdaget feilen.
Q: Hva skjer hvis produktet har en kosmetisk skade jeg har forårsaket selv?
A: Skader som er forårsaket av brukeren eller gjennom normalt slitasje dekkes ikke av reklamasjonsretten.
Q: Hvordan blir jeg refundert for en godkjent reklamasjon?
A: Tilbakebetalingen skjer via samme betalingsmåte som ble brukt ved kjøpet.
Q: Kan jeg reklamere produkter fra alle merker til Teknikmagasinet?
A: Produkter fra visse merker, som Copter og Zagg, reklameres direkte til produsenten.
Denne informasjonen er laget for å hjelpe deg med å forstå vår prosess for reklamasjoner og tilbakebetalinger, samt hvordan du navigerer ved merkevare-reklamasjoner. Vi streber etter å gjøre hvert trinn så tydelig og enkelt som mulig for en god kundeopplevelse.
Denne nettsiden bruker informasjonskapsler for å gi deg en best mulig opplevelse.Lær mer